Pemulihan Semulajadi Untuk haid Cramp Relief

Pemulihan Semulajadi Untuk haid Cramp Relief

Teknologi telah diberikan kepada kita sejumlah besar kemajuan - kesakitan dan juga ketidakselesaan makhluk pengurusan antara banyak. Walau bagaimanapun, apabila ia datang untuk melegakan senggugut, atau apa-apa jenis sakit untuk perkara itu, kadang-kadang relief yang terbaik datang daripada ubat-ubatan usia tua dan herba, dan bukan dari industri farmaseutikal yang sangat dikomersialkan.

Herba

Makanan tambahan herba, campuran herba, atau herba dijadikan teh, memberikan kelegaan bagi sesetengah wanita yang mengalami senggugut menyakitkan. Sama seperti ubat-ubatan tradisional, herba tertentu berfungsi untuk mengurangkan, atau untuk mengatasi, gejala tertentu.

Teh Chamomile adalah herba popular dan berkesan digunakan untuk membantu mengurangkan rasa sakit kekejangan haid. Apabila dimakan, ia bertindak sebagai releks otot semula jadi dan kehangatan teh adalah membantu untuk mengurangkan beberapa kesakitan yang anda rasa juga. Bersama-sama dengan teh chamomile, berikut adalah beberapa lagi teh yang wanita minum sebelum atau semasa tempoh mereka:

o teh daun Raspberry
o teh kulit kayu Cramp
o Teh Chamomile
o teh Halia
o teh Pennyroyal

Antara herba yang paling berkesan untuk mengurangkan senggugut menyakitkan adalah herba Cina purba. Bukan sahaja herba ini telah digunakan selama berabad-abad, malah ada yang digunakan, sehingga hari ini, di hospital-hospital Cina. Herba Cina yang paling biasa disyorkan untuk membantu mengurangkan rasa sakit kejang haid adalah seperti berikut:

o akar angelica Cina
o akar merah Peony
o putih Peony akar
o motherwort Cina
o Szechuan lovage akar
o kulit Kayu Manis

Menurut kajian yang diterbitkan pada tahun 2007, herba Cina purba kelihatan lebih berkesan untuk merawat kesakitan haid daripada biasa over-the-kaunter ubat penahan sakit atau pil kawalan kelahiran, yang biasanya ditetapkan atau disyorkan oleh doktor Barat.

Berikut adalah lain beberapa ubat semula jadi yang biasa dicadangkan untuk melegakan kekejangan haid:

o akar Liquorice
buah o Adas
o Biji saderi
o Black cohosh
o Minyak flaxseed

Ubat-ubatan homeopati

Ubat-ubatan homeopati berbeza daripada ubat-ubatan konvensional, dan mereka juga agak berbeza dari rawatan berasaskan herba-run-of-the-kilang. Homeopati, dalam bahasa yang mudah, adalah rawatan perubatan seperti itu, apabila diambil, pada dasarnya menyebabkan badan anda untuk meniru gejala, sekali gus menyebabkan badan anda untuk "kick dalam" dan cuba untuk mengurangkan penyakit itu.

Melainkan jika anda berurusan dengan penyakit sekali dengan gejala khusus, cadangan akan berbeza-beza mengenai rawatan dengan ubat homeopati tertentu, walaupun anda mengalami kekejangan haid yang semua-terlalu-biasa. Walaupun ubat-ubatan homeopati dianggap selamat oleh kebanyakan langkah-langkah, anda perlu melakukan sedikit penyelidikan mengenai ubat homeopati yang sesuai untuk anda.

Berikut adalah beberapa cara biasa homeopati yang disyorkan untuk wanita semasa kitaran haid mereka:

o Sabina
o Sepia
o Colocynthis
o Belladonna
o Kreosotum
o Lachesis

Doktor Barat, oleh dan besar, memilih untuk mengesyorkan ubat-ubatan farmaseutikal lebih ubat-ubat herba atau homeopati untuk penghidap kekejangan haid. Fakta ini, bagaimanapun, tidak bermakna bahawa over-the-kaunter ubat-ubatan adalah satu-satunya cara, atau cara yang terbaik, untuk merawat senggugut dalam situasi anda. Malah, wanita telah mengalami senggugut selama yang wanita telah mempunyai kitaran haid - syarikat ubat tidak wujud beribu-ribu tahun yang lalu, dan ini tradisi lama dengan baik boleh ubat yang terbaik untuk penyakit anda.

Anda mungkin boleh untuk mengambil sesetengah herba atau ubat-ubatan homeopati dalam negara, tetapi agak jujur, ia berjudi a. Terutamanya apabila anda sedang mencari untuk ubat-ubatan homeopati, atau herba tertentu, adalah lebih baik untuk memerintahkan mereka dalam talian. Bukannya 'kedai melompat', yang boleh berakhir menjadi satu pembaziran masa dan wang (kos bahan api) itu; dengan beberapa klik tetikus anda, anda boleh mempunyai ubat semulajadi pilihan anda dihantar terus ke pintu anda dalam masa beberapa hari.

Teknologi adalah indah, dan kemajuan yang telah memberikan kita sejumlah besar pilihan ketika datang untuk melegakan kesakitan kekejangan haid, tetapi keuntungan - wanita telah berurusan dengan sakit ini selama berabad-abad, dan kadang-kadang rawatan yang terbaik datang melalui masa diuji, remedi usia tua.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar