10 Tips Top Untuk Jangkitan Yis yang kerap

10 Tips Top Untuk Jangkitan Yis yang kerap

1. Jangan gunakan pelincir petroleum ketika melakukan hubungan seks. Anda perlu menggunakan produk berasaskan air apabila anda mempunyai faraj yang kering.

2. Jangan makan terlalu banyak gula. Banyak gula dalam sistem anda boleh membuat jangkitan yis berkembang dengan lebih cepat.

3. Selepas anda mengambil mandi, pastikan faraj anda benar-benar kering. Bakteria yis akan berkembang lebih cepat dalam persekitaran yang basah.

4. Makan banyak yogurt setiap hari. Yogurt akan memusnahkan bakteria yang tidak baik yang menyebabkan jangkitan. Yogurt akan membantu dengan gejala jangkitan, tetapi ia tidak akan menyembuhkannya.

5. Jangan gunakan sebarang deodoran wangi. Menggunakan barang-barang ini akan mengganggu faraj.

6. Pastikan anda membeli tuala wanita dan tampon diberi wewangian.

7. Apabila membeli kertas tandas, pastikan ia adalah jenis yang diberi wewangian.

8. Dapatkan banyak rehat.

Anda perlu mendapatkan sekurang-kurangnya tujuh hingga lapan jam tidur setiap malam.
Apabila sistem imun anda berfungsi dengan baik ia akan dapat menghalang anda daripada mendapat jangkitan yang kerap. Tetapi, apabila sistem imun anda lemah ia mungkin tidak dapat menghentikan jangkitan.

9. Pakai seluar dalam kapas putih.

Seluar dalam kapas putih akan membantu menyerap kelembapan, membantu untuk menghalang anda daripada mendapat jangkitan yis yang kerap. Fabrik buatan manusia seperti polyester akan memegang kelembapan dalam, membantu bakteria yis berkembang lebih cepat.

10. Anda tidak boleh douche.

Apabila anda mendidik diri anda mengenai langkah-langkah yang betul anda perlu supaya anda boleh berurusan dengan jangkitan yis anda dan membantu badan anda mengawal penumbuhan yg terlalu cepat kulat dari luar dan dalam. Anda akan menghapuskan kesakitan, penghinaan, dan gangguan yang berkaitan dengan keadaan ini dan anda akan berasa lebih dalam kawalan.

Saya telah mencuba kebanyakan produk dan ubat-ubatan ke kaunter, semua yang seolah-olah bekerja, tetapi, hanya untuk beberapa hari. Selepas beberapa hari yang penuh nikmat, saya kembali ke titik 1, gatal-gatal, memecat, tidak selesa dan malu dengan penyakit saya.

Juga, anda akan berasa lebih sihat, cergas dan bertenaga. Anda akan mempunyai penghadaman yang lebih baik, penglihatan yang lebih besar, rambut yang sihat, kulit dan kuku.

Apabila anda douche ia memusnahkan bakteria baik yang menghalang anda daripada mendapat jangkitan yis. Douching menghilangkan lapisan semulajadi faraj, menjadikan anda lebih cenderung untuk mendapat jangkitan yis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar