Kelebihan Herba Cina Untuk Kanser

Kelebihan Herba Cina Untuk Kanser

Sesetengah orang berfikir kanser boleh berkesan diperangi oleh ubat herba Cina. Walau bagaimanapun, ia adalah penting bagi orang ramai menyedari bahawa mengubati kanser adalah sesuatu yang ubat herba tidak boleh buat. Ia agak mudah untuk mencari laman web yang mempromosikan ubat herba tertentu sebagai ubat untuk kanser, tetapi tuntutan itu belum disahkan dan beberapa herbologists pernah akan berdiri dengan kenyataan seperti itu. Walau bagaimanapun, menggunakan herba Cina untuk kanser dianggap sebagai berguna apabila digabungkan dengan rawatan kanser biasa, walaupun ia tidak akan menyembuhkan penyakit. Ini kerana pesakit yang menggunakannya seolah-olah mendapat manfaat dalam pelbagai cara.

Pesakit yang mengalami kesan-kesan sampingan yang mengiringi kemoterapi dan / atau rawatan radiasi boleh menggunakan ubat herba untuk mengurangkan gejala-gejala ini. Pesakit sering mengalami kesan sampingan yang mungkin termasuk loya, muntah-muntah dan cirit-birit yang mempunyai masalah penghadaman. Semasa menjalani rawatan kanser, sesetengah pesakit mendapati bahawa ubat-ubatan herba membantu dengan kesan sampingan yang negatif.

Apabila seseorang mengalami radiasi dan terapi kemoterapi, sistem imun mereka adalah berisiko kerana rawatan yang membunuh bukan sahaja sel-sel berbahaya tetapi juga sel-sel yang baik. Keupayaan badan untuk melawan kanser boleh ditingkatkan dengan menggunakan ubat-ubatan yang berasal daripada tumbuhan. Oleh itu, badan boleh menangani maladies lebih berkesan selama ini rawatan kanser sedang dijalankan. Untuk memberikan satu contoh, herba Cina untuk kanser dikaitkan dengan kebarangkalian yang rendah komplikasi radang paru-paru dan penyakit lain.

Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, terdapat lebih banyak penyelidikan dilakukan untuk mengukur keberkesanan herba yang berbeza mengenai kanser. Dalam suasana makmal, beberapa kajian telah membuktikan bahawa herba tertentu boleh menghalang pertumbuhan tumor dalam badan. Jelas ini tidak membuktikan bahawa ubat-ubat herba menyembuhkan kanser. Sebaliknya, ia seolah-olah menunjukkan bahawa gabungan perubatan konvensional dan rawatan herba boleh berkesan untuk pesakit. Kajian lain menunjukkan bahawa ubat-ubatan herba boleh menyimpan beberapa jenis kanser daripada berulang. Majoriti ahli-ahli sains ingin melihat lebih banyak penyelidikan dilakukan sebelum keputusan mengenai penggunaan herba Cina untuk kanser dipanggil muktamad.

Perubatan herba telah digunakan dalam dunia Timur untuk beribu-ribu tahun dan masih dianggap sebagai ubat arus perdana di kebanyakan negara-negara Timur Jauh. Hari-hari ini satu perkongsian diwujudkan antara kaedah dan ubat-ubatan konvensional membantu mewujudkan cara yang lebih baik bulat merawat orang. Menggunakan rawatan herba yang digabungkan dengan senaman dan pemakanan tabiat yang baik akan meningkatkan jenis ini terapi. Bergantung kepada masalah ini, akupunktur juga termasuk dalam ini terapi ubat-ubatan tradisional.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar