Aromatherapy - Bagaimana Juniper digunakan oleh Aromatherapists

Aromatherapy - Bagaimana Juniper digunakan oleh Aromatherapists

Juniper mempunyai sejarah yang panjang sebagai tumbuhan digunakan untuk menghasilkan minyak. Ia telah digunakan oleh masyarakat Mesir purba untuk mengubati sakit kepala, untuk melegakan gejala-gejala asma dan mereka juga digunakan dalam persediaan untuk pewarna rambut, ia seolah-olah mereka suka untuk menjaga rambut mereka mencari hitam. Di negara-negara lain yang telah digunakan untuk membersihkan kuil dan tempat-tempat suci dan sangat popular sebagai ejen Fumigating, disinfektan dan perlindungan terhadap penyakit berjangkit.

Ia adalah pokok kecil (Juniperus communis), apa-apa 5-16 kaki tinggi. dan mempunyai buah dan jarum seperti daun. Tumbuhan ini berasal dari Eropah Utara tetapi kini ia dijumpai di Perancis, Itali, Hungary dan Kanada.

Daun, ranting dan buah semuanya boleh digunakan untuk menghasilkan Minyak Essential oleh penyulingan wap. Walau bagaimanapun ia dipercayai bahawa beri menghasilkan minyak kualiti yang lebih baik dengan ciri-ciri terapeutik yang unggul.

Minyak Juniper mempunyai aroma yang tersendiri yang menyegarkan tetapi berkayu yang buah bit dan gula, adalah jelas atau kuning pucat dalam warna. .

Juniper Minyak Essential menggabungkan dengan baik dengan banyak minyak yang lain termasuk, geranium, lavender, marjoram, oren, pain, cendana, bergamot, Cypress. neroli, rosemary dan kayu putih.

Kualiti yang baik Juniper Oil mempunyai kualiti terapeutik termasuk sebagai antiseptik, yg menenangkan, anti-bakteria, astringen, detoksifikasi, Serba boleh menjadikannya sangat popular untuk pelbagai penyakit: - gout, jerawat, sakit otot dan sakit, bronkitis,

Minyak pati yang dihasilkan dari kilang Juniper boleh menjadi sangat kuat sehingga perlu dicairkan jika memohon terus kepada kulit atau diambil secara dalaman; ia juga disyorkan bahawa ia harus dielakkan semasa mengandung dan oleh sesiapa sahaja yang mempunyai penyakit hati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar