5 Pemulihan Asli untuk Penyembuhan Ulser Mulut

5 Pemulihan Asli untuk Penyembuhan Ulser Mulut

Ulser mulut boleh menjadi salah satu perkara yang menjengkelkan yang pernah dalam hidup! Pernahkah anda pada tarikh dan anda mahu mencium mereka, tetapi anda mempunyai ulser mulut? Ia boleh menjadi sangat memalukan dan menghina. Ubat hari ini boleh menjadi berbahaya kerana kita tidak tahu kesan sampingan penuh untuk menyembuhkan ulser mulut. Oleh itu ia lebih bermanfaat untuk menggunakan ubat semula jadi untuk mengubati ulser mulut.

Berikut adalah 5 ubat semula jadi untuk mengubati ulser mulut

1. Cuci mulut dengan 3 sudu garam dengan segelas air suam. Swish dan deguk dalam mulut anda selama 5-10 minit dan kemudian bilas dan ulangi.

2. Minum banyak jus oren dan jus lemon. Jus oren dan lemon mengandungi banyak vitamin C yang telah dikenali untuk membantu menyembuhkan ulser sangat cepat.

3. Chew pada bawang putih. Bawang putih telah dikenali anti-bakteria, anti-kulat dan anti-virus hartanah yang boleh memusnahkan ulser mulut. Mengunyah bawang putih membantu melepaskan sifat-sifat ini secara perlahan-lahan dan berterusan dalam jumlah yang betul. Mengunyah juga membantu memastikan keseluruhan mulut adalah kuman dari mana-mana ulser lanjut di dalam mulut.

4. Minum teh hijau. Teh hijau mempunyai banyak anti-oksida yang membantu untuk meningkatkan penyembuhan. Teh juga dikenali kerana hartanya pensterilan, jadi ia membantu membersihkan ulser dalam mulut anda.

5. mengurut ulser dengan lidah anda. Dengan mengurut ulser, anda membantu untuk memerah nanah daripada ulser. Ia juga membantu meningkatkan peredaran di sekeliling ulser yang membuatnya cepat sembuh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar